Forever 21, emporiul de imbracaminte pentru adolescenti, isi declara falimentul si intentioneaza sa isi revizuiasca activitatea globala, inchizand intre 300 – 350 de magazine, 178 dintre acestea situandu-se in SUA, informeaza CNN.com.
Imigrantii sud-coreeni Do Won Chang si Jin Sook Chang au fondat Forever 21, denumita initial Fashion 21, in 1984, cu economii de 11.000 USD. In primul an de la deschidere, vanzatorul „fast-fashion” a avut venituri de 700.000 USD. Dupa trei decenii, vanzarile ajungeau la aproximativ 6 miliarde de dolari, potrivit Forbes.
Care ar putea fi motivele pentru care retailerul, odata infloritor, isi anunta falimentul?
Alaturi de concurenti din lumea modei, precum H&M si Zara, Forever 21 a ajutat la popularizarea „modei rapide„ in anii 2000, scotand pe piata haine accesibile. Dar, in timp, cumparatorii s-au mutat pe online si multi retaileri s-au adaptat erei digitale, compania chinuindu-se sa faca fata schimbarilor.
Mai mult decat atat, Forever 21 a avut o strategie de extindere agresiva, investing in spatii comerciale uriase, chiar si atunci cand traficul in magazine a scazut.
Citeste si: Victoria’s Secret deschide primul magazin in Romania
Nu in ultimul rand, compania nu s-a adaptat la cerintele pietei. ”Chic„ la pret mic nu mai este la moda, tinerii au inceput sa ceara haine de calitate superioara la preturi mai mici. Comerciantii fast-fashion s-au confruntat, de asemenea, cu critici referitoare la impactul industriei modei asupra mediului. Productia de imbracaminte si incaltaminte reprezinta 8% din emisiile globale de gaze cu efect de sera, potrivit unui raport din 2018 al Quantis.